Karel Zvára
oficiální osobní stránky

Přehlasovat - přes zřejmé argumenty a v poslední den...

úterý, 25. květen 2010 16:05

Poslanci se sejdou k pokračování přerušené schůze Poslanecké sněmovny - den před volbami, ve čtvrtek 27. května - aby se pokusili přehlasovat prezidentovo veto, a aby tak nařídili navýšení podílu biopaliv v benzínu a naftě. Podívejme se na důvody ukazující proč biopaliva nejsou dobrý nápad.

Povinné přimíchávání biopaliv do benzínu (ethanol vyráběný z cukrové řepy a z obilí) a do nafty (bionafta vyráběná z řepky - MEŘO) jejich prosazovatelé zdůvodňují "přívětivostí k přírodě" a snahou o energetickou samostatnost. Pro bližší představu o "přívětivosti k přírodě" je možné přečíst si o biopalivech například na české Wikipedii - v článku Biopalivo.

Mezi argumenty proti využívání biopaliv patří (podle článku na Wikipedii):

Znají poslanci, kteří svým hlasem přispějí k pokusu přehlasovat veto prezidenta Klause, tyto základní údaje? Pokud ano, znamená to mimo jiné, že procitli a již nevěří, stejně jako prezident Klaus, na klimatické změny způsobené lidmi vypouštěnými skleníkovými plyny, zejména CO2 (jistě bude příležitost jim to připomenout). Já na globální oteplování způsobené vypouštěním CO2 také nevěřím, přesto si myslím, že míchat MEŘO do nafty a líh do benzínu není zrovna dobrý nápad. Některé z důvodů jsem uvedl výše.

Tak Vás tedy, poslanci a poslankyně, žádám: Neblbněte a nesnažte se za každou cenu přehlasovat prezidentovo veto. EU nás za nezvýšení podílu pokutovat nemůže - viz článek v blogu Petra Macha.

Apeluji tedy konkrétně na poslance, kteří hlasovali pro přerušení schůze do 27. května 2010, dříve totiž není možné prezidentovo veto přehlasovat. Pro návrh hlasovalo 95 poslanců ze 151 přítomných, konkrétně všichni přítomní poslanci ČSSD, KSČM i Strany zelených a nezařazená Věra Jakubková.

Pokračování tohoto článku plánuji zveřejnit ještě před volbami.

A jelikož jde o aktuální téma, přidávám odkazy na další zdroje, které se tohoto aktuálního tématu týkají.

Článek vyšel 25. května 2010 na blogu iDNES.

Karel Zvára, 2017 - RSS